• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

PGNiG WN złożyło wniosek do norweskiego min. energii ws. składowania CO2 na szelfie norweskim

Norweskie Ministerstwo Energii otrzymało wnioski od PGNiG Wydobycie Norwegia (Upstream Norway) i siedmiu innych firm w związku z ogłoszeniem dwóch obszarów na Morzu Północnym do potencjalnego składowania CO2 na szelfie norweskim - poinformował w komunikacie norweski dyrektoriat offshore.

02.05.2024, 13:35
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

O istotnych wydarzeniach w segmentach żeglugi: masowej i zbiornikowcowej piszemy w naszym cyklicznym raporcie rynku żeglugowego. Omawiamy szczegóły tych zdarzeń oraz najważniejsze bieżące trendy z dalszymi najbardziej prawdopodobnymi perspektywami.

22.04.2024, 16:00
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Jedna trzecia miejskiej ludności Chin zagrożona osiadaniem lądu. Zagrożenie szczególne dla miast przybrzeżnych

Prawie połowie z 82 głównych chińskich miast grozi zatonięcie na skutek szybkiego osiadania gruntów. Naukowcy oszacowali, że bez podjęcia odpowiednich środków do 2120 r. problem ten może pozbawić domów od 55 do 128 milionów osób.

22.04.2024, 06:29
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Fiasko drugiej aukcji morskiej energetyki wiatrowej na Litwie. Zabrakło oferentów

Ogłoszony w styczniu przez litewskie władze na budowę swojej drugiej elektrowni wiatrowej na Bałtyku o mocy 700 MW nie przyciągnął wystarczającej liczby oferentów. Zainteresowanie inwestycją wyraziła tylko krajowa firma Ignitis, a żeby aukcja się odbyła potrzeba było jeszcze chociaż jednego podmiotu. Termin składania ofert trwał do 15 kwietnia tego roku.

17.04.2024, 13:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kraje i porty morskie w indeksie połączeń liniowych. Polska na 5. miejscu w Europie Północnej

Wśród najlepiej skomunikowanych krajów połączeniami oceanicznymi aż siedem krajów jest w Azji, a tylko dwa kraje w Europie. W czołówce krajów, których porty są najlepiej skomunikowane ze światem poprzez połączenia liniowe są Chiny, Korea Południowa oraz Singapur. Za nimi plasują się Stany Zjednoczone. Hiszpania jest najlepiej skomunikowanym krajem europejskim i zajmuje ósme miejsce na światowej liście – informuje w najnowszym raporcie IAPH World Ports Tracker.

09.04.2024, 21:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

Ostatnie tygodnie to raczej stabilizacja warunków frachtowych i czarterowych wokół określonych zakresów parametrów rynku segmentu masowców i zbiornikowców. Krótkoterminowe tendencje mogą wskazywać na drobne korekty w dół czołowych indykatorów, wskazujących na kondycję żeglugi.

08.04.2024, 20:58
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Raport BIMCO: poziom recyklingu statków najniższy od 20 lat

Największe na świecie międzynarodowe stowarzyszenie żeglugowe BIMCO opublikowało raport dotyczący recyklingu statków w pierwszym kwartale roku. Wyniki jasno wskazują na to, że jest to najniższy poziom od dwóch dekad.

05.04.2024, 12:57
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"

W brazylijskiej stoczni Itaguaí Construções Navais odbyła się ceremonia wodowania przyszłego okrętu podwodnego typu Riachuelo, która otrzyma nazwę Tonelero (S42). To trzecia jednostka z czterech, jakie znajdą się w wyposażeniu Marynarki Wojennej Brazylii (Marinha do Brasil). Jest ona oparta na typie Scorpène, będącym towarem eksportowym francuskiego koncernu Naval Group.

28.03.2024, 12:02
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.

W dniu 26 marca 2024 r. Rada Nadzorcza Spółki ZMPSiŚ S.A. przedstawiła wyniki postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska Wiceprezesa ds. Infrastruktury oraz Wiceprezesa ds. Ekonomiczno-Finansowych.

26.03.2024, 14:29
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających

Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.

25.03.2024, 09:45
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.